Το πρόγραμμα πλαισιώνει την Περιοδική Έκθεση, με τίτλο «ΜΥΡΤΙΣ. Πρόσωπο με πρόσωπο με το παρελθόν» και θα διεξάγεται τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2010. Απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου. Ο θεματικός άξονας του προγράμματος εντάσσεται στο ιστορικό πλαίσιο του 5ου αιώνα π.Χ. και ειδικότερα την περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου με αναφορές στις πολιτιστικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της συγκεκριμένης εποχής.
Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα ταφικά έθιμα των Κλασικών Χρόνων. Με την αφήγηση μύθων, τη συζήτηση και την δραματοποιημένη αναπαράσταση απόδοσης νεκρικών προσφορών, θα έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν τις δοξασίες και τις θρησκευτικές αντιλήψεις σχετικά με τη μεταθανάτια ζωή στην Αρχαία Ελλάδα. Παράλληλα θα γνωρίσουν τον γλυπτικό τύπο της επιτύμβιας στήλης καθώς και την πρακτική και συμβολική λειτουργία της. Επιπλέον οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τα αγγεία ταφικής χρήσης και ειδικότερα με την αττική λήκυθο, χρησιμοποιώντας πιστά αντίγραφα.
Με τη χρήση ψηφιακών εποπτικών μέσων, οι μαθητές θα περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού, καθώς και στην ανασκαφή, που διενεργήθηκε στο πλαίσιο κατασκευής του ομώνυμου σταθμού του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου Αθηνών (ΜΕΤΡΟ) το 1994.
Η επαφή με τη Μύρτιδα θα τους δώσει το έναυσμα να ανακαλύψουν τις πτυχές της καθημερινής ζωής ενός παιδιού του 5ου αιώνα π.Χ. και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τη δική τους πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, μέσα από το πρόσωπο της Μύρτιδος θα αντιληφθούν τη σημασία του θεσμού «Φίλος της χιλιετίας» του Ο.Η.Ε, καθώς και των διεθνών του προεκτάσεων.
Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά, ενδεδυμένα με κοστούμια και χρησιμοποιώντας αντίγραφα λυκήθων, αντίγραφα κάνιστρων, ταινίες, καρπούς, φρούτα και στεφάνια δάφνης και ελιάς, θα αναπαραστήσουν με δραματοποίηση την απόδοση νεκρικών προσφορών στη Μύρτιδα. Κλείνοντας, θα σταθούν απέναντι στο αναπλασμένο πρόσωπό της και θα της αφιερώσουν το ποίημα της Λητούς Σεϊζάνη, με τίτλο "Μύρτη", διαβάζοντάς της το καθένα από ένα στίχο, ενώ παράλληλα σε ατομικό φύλλο αποστολής, που θα ριχθεί σε κάλπη, θα έχουν την ευκαιρία να της γράψουν ένα μήνυμα, αποτυπώνοντας συναισθήματα και εντυπώσεις.
Το πρόγραμμα συνοδεύεται από έντυπο υλικό (φυλλαδιο εργασίας), το οποίο επικουρεί τα παιδιά στη διεξαγωγή των ερευνητικών δραστηριοτήτων μέσα στον εκθεσιακό χώρο.
Προβολή power point, χρήση του διαδραστικού πατώματος της έκθεσης με ψηφιακή περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο της ανασκαφής του ΜΕΤΡΟ στον Κεραμεικό το 1994, αξιοποίηση των προβολών μικρών οθόνων της έκθεσης