Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο "Ένα Λουκούλλειο Γεύμα" πραγματοποιείται από τις 24 Απριλίου 2001 στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης και βασίζεται στην ομότιτλη περιοδική έκθεση, η οποία λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2001. Αφορμή για τη διοργάνωση τόσο της έκθεσης όσο και του εκπαιδευτικού προγράμματος υπήρξε η αποκάλυψη, στα πλαίσια των έργων του βιολογικού καθαρισμού της Μυτιλήνης, ιχθυοδεξαμενής με πλούσια κινητά ευρήματα, κυρίως μαγειρικά και επιτραπέζια σκεύη.
Ο σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές των σχολείων της Λέσβου τα απαραίτητα σκεύη στην προετοιμασία ενός γεύματος και στη διαδικασία των συμποσίων, προσεγγίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις διατροφικές συνήθειες της πρώιμης ρωμαϊκής εποχής στη Λέσβο.
Για την πληρέστερη κατανόηση των εκθεμάτων και της λογικής της περιοδικής έκθεσης, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός από ξενάγηση των παιδιών στις αίθουσες, εικαστικές εκδηλώσεις και παιχνίδια, στα οποία έχουν ενεργό συμμετοχή.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ένα Λουκούλλειο Γεύμα" σχεδιάστηκε από την ωρομίσθια αρχαιολόγο κ. Δέσποινα Τσολάκη και παρουσιάζεται από την ίδια και την παιδαγωγό κ. Κοραλία Δεϊογλάνη. Η δαπάνη τόσο για τον σχεδιασμό όσο και για την υλοποίησή του καλύπτεται από το ΥΠΠΟ. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στο Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης δύο φορές την εβδομάδα και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου.
Για την πληρέστερη κατανόηση του αντικειμένου, ο μέγιστος αριθμός των μαθητών που γίνεται δεκτός σε κάθε συνάντηση, η οποία διαρκεί δύο ώρες, είναι 10 μαθητές από κάθε τάξη. Με διάφορες μορφές επικοινωνίας και εργασίας (ξενάγηση, αφήγηση - διάλεξη, ερωτηματική μέθοδο, κατευθυνόμενη συζήτηση, ελεύθερο διάλογο, ατομική και ομαδική εργασία) οι μαθητές προσεγγίζουν τη λογική της περιοδικής έκθεσης, έρχονται σε επαφή με τα απαραίτητητα σκεύη για την προετοιμασία και την κατανάλωση ενός γεύματος και γνωρίζουν τις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της Λέσβου κατά την πρώιμη ρωμαϊκή εποχή.
Δύο εκπαιδεύτριες αναλαμβάνουν να ξεναγήσουν τους μαθητές, χρησιμοποιώντας ως εποπτικό υλικό τα ίδια τα εκθέματα, αναπαραστάσεις αντικειμένων και φωτογραφίες. Έντυπα με ερωτήματα σχετικά με τα εκθέματα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα ό,τι είδαν κατά τη διάρκεια της ξενάγησης. Στη συνέχεια τα παιδιά ασχολούνται με ποικίλες δραστηριότητες, όπως ζωγραφική, κατασκευές, κουκλοθέατρο και με ομαδικά παιχνίδια (μίμησης - αναπαράστασης ή επιτραπέζια).
Για τις ανάγκες του προγράμματος έχει εκδοθεί ενημερωτικό φυλλάδιο που διανέμεται στους μαθητές και περιλαμβάνει ένα εικονογραφημένο ιστορικό παραμύθι και διάφορα παιχνίδια, όπως σταυρόλεξο, ακροστιχίδα, αντιστοιχίες λέξεων κ.ά. Τα κείμενα του εντύπου οφείλονται στην αρχαιολόγο κ. Δέσποινα Τσολάκη και τα σχέδια στη ζωγράφο κ. Αικατερίνη Δημητρίου.