Η δράση απευθύνεται σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και βασίζεται στην εξ αποστάσεως γνωριμία των μαθητών με τα αρχαιολογικά τεκμήρια της χωρικής αρμοδιότητας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κοζάνης. Το θέμα της δράσης, που συμπίπτει χρονικά με τη χαλάρωση των υγειονομικών μέτρων στη χώρα μας και το άνοιγμα των μουσείων στους επισκέπτες, είναι η αντιμετώπιση των ασθενειών από τους αρχαίους χρόνους έως την ύστερη μεταβυζαντινή εποχή. Στόχος της δράσης είναι να κάνει γνωστά στους μαθητές σημαντικά αρχαιολογικά αντικείμενα και έργα τέχνης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κοζάνης με τρόπο ουσιαστικό και διαδραστικό, που θα ενεργοποιεί τη δημιουργική ορμή των μαθητών και θα τους εμπνεύσει να ενδιαφερθούν για τα πολιτιστικά και ιστορικά τεκμήρια της περιοχής της Κοζάνης, για την οποία ελάχιστα ερεθίσματα και γνώσεις αποκτούν μέσα από τη διδακτέα ύλη του σχολείου.
Οι μαθητές που επιθυμούν να λάβουν μέρος στη δράση καλούνται να εμπνευστούν σύντομες ιστορίες ή να δημιουργήσουν δικά τους ζωγραφικά έργα, που θα περιγράφουν την προσωπική τους εμπειρία από την πανδημία, την νόσο covid-19, την επιστροφή στο σχολείο με τα υγειονομικά μέτρα, την συμβολή των γιατρών και του υγειονομικού προσωπικού στην αντιμετώπιση της πανδημίας, τα σύγχρονα εργαλεία ιατρικής ή τα μέτρα προφύλαξης από ασθένειες, τη σημασία της ιατρικής στη ζωή μας κ.ο.κ. Παράλληλα οι μαθητές μπορούν να εμπλουτίσουν τις δημιουργίες τους εμπνεόμενοι από σταχυολογημένα αντικείμενα, εικόνες και παραστάσεις της ευρύτερης περιοχής της Κοζάνης που έχουν σχέση με ασθένειες και πρακτικές θεραπείας, τις οποίες θα βρουν στην ιστοσελίδα του Αρχαιολογικού Μουσείου Αιανής (www.mouseioaianis.gr) και στο σχετικό microsite nososkaitherapeiastonxrono.wordpress.com. Οι μαθητές θα μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους και να υποβάλουν τα έργα τους από τις 18 Μαΐου 2021 έως και τις 31 Μαΐου 2021, ενώ στις αρχές Ιουνίου θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της δράσης όλες οι δημιουργίες των μαθητών. Περισσότερες οδηγίες για την διαδικασία υποβολής των συμμετοχών μπορούν να βρουν οι ενδιαφερόμενοι στους παραπάνω συνδέσμους
https://tinyurl.com/3p2efedf