Θέμα εκπαιδευτικού προγράμματος:
Η αρχαία ελληνική κεραμική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγική ενότητα (20 λεπτά): Γνωριμία με τα παιδιά.
Εισαγωγή στο θέμα των αγγείων και της χρήσης τους.
2. Διεξαγωγή έρευνας στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου (40
λεπτά): Με τη βοήθεια ειδικού εποπτικού υλικού και εκπαιδευτικού φυλλαδίου, τα
παιδιά διεξάγουν έρευνα στον εκθεσιακό χώρο.
3. Εικαστική δραστηριότητα (20 λεπτά): Ζωγραφίζουμε στο
εσωτερικό μια κύλικας ή στο σώμα ενός αμφορέα μια παράσταση.
4. Αξιολόγηση (10 λεπτά): Τα παιδιά παρουσιάζουν τα έργα
τους και αξιολογούν τις τεχνικές δυσκολίες των αγγείων. Ταυτόχρονα, εκφράζουν
τα συμπεράσματά τους για τις πτυχές του αρχαίου ελληνικού βίου που ανακάλυψαν.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές:
o Να
εξοικειωθούν με τις κατηγορίες των αγγείων
o Να
ερευνήσουν τα σχήματα και τη διακόσμηση των αγγείων και να εκτιμήσουν το
συνδυασμό τέχνης και λειτουργικότητας
o Να γνωρίσουν
στοιχεία για την καθημερινή ζωή και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
o Να
συγκρίνουν τα αγγεία των αρχαίων Ελλήνων με τα αντίστοιχα της εποχής μας
o Να
αποκτήσουν γνώσεις για την αρχαία κεραμική
o Να
αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες, εμπνεόμενα από τα εκθέματα του
μουσείου
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαρκεί περίπου 1 ώρα και
30 λεπτά και περιλαμβάνει: συζήτηση, θεατρικό δρώμενο, δραστηριότητα με τη
χρήση ειδικού εντύπου στον εκθεσιακό χώρο του μουσείου, παιχνίδι αναγνώρισης
σχημάτων.