Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


Ναοί στο σχήμα τ΄ουρανού
Επίκεντρο του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελεί το Άξιον Εστί, ιδωμένο σαν ένας πυρήνας από όπου ξεκινούν ακτινωτές διαδρομές. Η δική μας εξερεύνηση πραγματοποιείται με όχημα την επιστήμη της αρχαιολογίας. Προσφέρουμε στα παιδιά ένα κλειδί που θα τους επιτρέψει να μπουν στον κόσμο της ποίησης, τον οποίο συχνά διστάζουν να εξερευνήσουν. Επιδιώκουμε να διαισθανθούν οι μαθητές ότι η απόλαυση της ποίησης δεν είναι απλώς θέμα κατανόησης μέσω της επεξεργασίας λέξεων, αλλά συνειδητοποιήσουν ότι η δύναμη του ποιητικού λόγου είναι η πολλαπλότητα των ερμηνειών και των προσεγγίσεων.
Επειδή κάθε σπουδαίο ποιητικό έργο μπορούμε να το δούμε από πολλές διαφορετικές σκοπιές, εμείς θα δοκιμάσουμε μόνο μία: εκείνη της αρχαιολογίας. Θα προσπαθήσουμε να δούμε το ρόλο που παίζει η Ιστορία και οι πηγές της στην ποίηση του Ελύτη, πώς αντιλαμβάνεται και πώς τις νιώθει, πώς τον εμπνέουν και πώς έρχονται να κατοικήσουν στους στίχους του. Ο χώρος γίνεται ένας κόσμος μυθικός, ιδανικός, που συμπυκνώνει την ομορφιά της φύσης και τα έργα των ανθρώπων, δηλαδή την έννοια του πολιτισμού. Διαβάζουμε το Άξιον Εστί με ανοιχτό το νου και τις αισθήσεις τους και ενθαρρύνουμε την ενεργό και προσωπική στάση του καθενός απέναντι στην ποίηση του Ελύτη. Βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τη δική του ματιά, προσεγγίζοντας τη διαδικασία των συμβόλων και της διαδικασίας των συνειρμών. Έτσι η εμπειρία αυτή να αποτελέσει το έναυσμα για να συγκροτήσουν αργότερα οι μαθητές τόσο τη θεωρητική βάση των διανοητικών τους αναζητήσεων όσο και τη συνειδητή ένταξή τους στην υπόθεση της προστασίας της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος αποσκοπούν στο να γίνουν για τα παιδιά κατανοητές οι περιπέτειες των συνειρμών και των συμβόλων. Θα ανηφορίσουμε στο λόφο του ιερού του Απόλλωνα έχοντας στο νου μας τους στίχους του Ελύτη κι αναζητώντας εικόνες του Άξιον Εστί. Ερχόμαστε στους Δελφούς για να κοιτάξουμε «τα αρχαία» μέσα από το πρίσμα του καλειδοσκοπίου. Προσδοκία μας είναι να απελευθερώσουν τη φαντασία τους δοκιμάζοντας νέους δρόμους. Δεν θα ψάξουμε στα μνημεία τα αποτυπώματα της ιστορίας, όμως θα ανακαλύψουμε την ιστορία να φεγγίζει πίσω από το απαλό φίλτρο της ποίησης…γιατί εκεί θα βρούμε τους ναούς στο σχήμα τ΄ουρανού!
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει δημιουργηθεί από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου, καθώς και σε ομάδες ενηλίκων.

Ημερομηνία:

01/01/2011 -

Τόπος:

  • Ελλάδα, Ελλάδα

Επιστημονικοί Υπεύθυνοι:

Νάγια Δαλακούρα
Αρχαιολόγος-μουσειολόγος

Δήμητρα Γαβρίνα
Μουσειοπαιδαγωγός

Διεύθυνση: Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, 330 54 Δελφοί
Τηλέφωνο: +30 22650-82.313, Φαξ: +30 22650-82.966
Email: iepka@culture.gr

Βιβλιογραφία:

  • Χρυσουλάκη Σ. - Σέλελη Α., Ναοί στο σχήμα τ΄ουρανού, βιβλίο, έκδοση ΥΠΠΟ 2006, ISBN:960-214-578-1, Αθήνα, x.x
 
Ημερολόγιο
Δευτέρα, 12 Μαΐου 2025
Σήμερα
  • Μαρ 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Απρ 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Μαϊ 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Ιουν 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Ιουλ 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Αυγ 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
ΣήμεραΤρέχουσα εβδομάδαΤρέχων μήνας
Εκδηλώσεις