Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


«Πως Εργάζονταν οι Αρχαίοι. Πώς Παρήγαγαν τον Άργυρο και το Μόλυβδο»
Με τη βοήθεια ευρημάτων που αφορούν την αρχαία μεταλλευτική και μεταλλουργική διαδικασία στη Λαυρεωτική, αλλά και με συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό, οι μαθητές συνθέτουν τη γραμμή παραγωγής του αργύρου και του μολύβδου, στα αρχαία εργαστήρια της περιοχής. Στη συνέχεια συνδέουν τον άργυρο και το μόλυβδο, με τις χρήσεις τους στην κατασκευή αντικειμένων, όπως νομίσματα, βαρίδια για τον αργαλειό, συνδέσμους για την αρχιτεκτονική και επισκευής αγγείων κ.ά

Γενικοί στόχοι:

• Η εξοικείωση των παιδιών με τα μουσεία, τη βιομηχανική, τεχνολογική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, έτσι όπως προβάλλεται μέσα απ’ αυτά.
• Η ανάπτυξη –μέσα από τα εκθέματα του μουσείου- των ικανοτήτων των παιδιών για παρατήρηση, έρευνα και κατανόηση των αντικειμένων του φυσικού και τεχνητού κόσμου.
• Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, στη χρήση μουσείων ως χώρων εκπαίδευσης και η ενεργός συμμετοχή τους στις ειδικές μεθόδους διδασκαλίας.

Οι ειδικοί στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες μαθητές του Δημοτικού να:
• Μελετήσουν τα στάδια παραγωγής μολύβδου και αργύρου.
• Καταλάβουν καλύτερα τη σημασία λέξεων–κλειδιών για κάθε στάδιο παραγωγής (π.χ. εξόρυξη, γαληνίτης, στοά, χειροδιαλογή, εκβολάδες, θραύση, καθαρισμός, πλυντήρια, τήξη, κάμινος, σκωρία, κυπέλλωση, μόλυβδος, ανάτηξη, χελώνες).
• Ανακαλύψουν ότι οι σύγχρονες μέθοδοι παραγωγής αργύρου και μολύβδου, στηρίχτηκαν στις γνώσεις που μας παρέδωσαν οι αρχαίοι.
• Γνωρίσουν τι σημασία της μεταλλουργίας και των μεταλλείων στο πλαίσιο της Αθηναϊκής πολιτείας και κοινωνίας της Κλασσικής και Ελληνιστικής περιόδου.
οι συμμετέχοντες μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου να:
• Ερευνήσουν σε ομάδες τα στάδια και τον τρόπο επεξεργασίας των μεταλλευμάτων στην αρχαιότητα.
• Χωριστούν οι ομάδες και να ερευνήσουν τα στάδια και τον τρόπο επεξεργασίας των μεταλλευμάτων.
• Συλλέξουν στοιχεία για την παραγωγή μολύβδου και αργύρου.
• Φτιάξουν το διάγραμμα παραγωγής αργύρου και μολύβδου από τα στοιχεία που συνέλεξαν (σε παζλ).
• Εντάξουν τη μεταλλουργία στην κατανόηση της αρχαίας ιστορίας.

Ημερομηνία:

01/09/2004 - 31/08/2005

Τόπος:

  • Λαύριο, Αττικής

Εμπλεκόμενες Υπηρεσίες ή Φορείς:

Επιστημονικοί Υπεύθυνοι:

Σοφία Ρωκ-Μελά, Εκπαιδευτικός στα Μουσεία
Τηλ: +30 22920 25575
Fax: +30 22920 69178
Email: bbem@otenet.gr
 
Ελένη Ανδρίκου Β' ΕΠΚΑ

Βιβλιογραφία:

  • Σαλλιώρα – Οικονομάκου Μαίρη, Λαυρεωτική – Το Μουσείο του Λαυρίου, Αθήνα, 2002
  • Bloom, Benjamin S., and Krathwohl, David R., Masia, B., Taxonomy of Educational Odjectives, Book 2. Affective Domain, Longaman, London 1964, ------------, x.x, p. 176-185
  • Μουρατιάν Ζαμπέλ, «Εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης του Μουσείου», Η Λέσχη των εκπαιδευτικών, 3, 1993
  • , Ιστορία, Στα αρχαία χρόνια, Δ΄ Δημοτικού, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2006
  • , Ιστορία, Στα Βυζαντινά χρόνια, Ε΄ Δημοτικού, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2006
  • , Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Α΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2003
  • Δερμάτης Γιώργος Ν., Τοπίο και Μνημεία της Λαυρεωτικής, Δήμος Λαυρεωτικής, Λαύριο, 1994
  • , Ηροδότου Ιστορίες, Β΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2003
  • Ιατρίδη Μαίρη, Η ολοκληρωμένη μάθηση στη ζωή του παιδιού, Wheelock College, x.x
  • Κονοφάγος Κ., Το Αρχαίο Λαύριο, Αθήνα, 1980
  • Παρασκευόπουλος Ι., Εξελικτική ψυχολογία. Η ψυχική ζωή από τη σύλληψη ως την ενηλικίωση, Τόμος 3, Αθήνα, 1985
  • Τσάιμου Κωνσταντίνα, Εργασία και Ζωή στο Αρχαίο Λαύριο σε εγκατάσταση εμπλουτισμού μεταλλευμάτων τον 4ο αιώνα π.Χ., Διδακτορική διατριβή που υποβλήθηκε στο τμήμα Μηχανικών Μεταλλείων–Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, Αθήνα, 1988
  • , Χημεία, Β΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2003

Ηλεκτρονική Διεύθυνση:

Ετικέτες:

Πληροφορίες για τον Πολίτη:

​Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Tρ-Τε-Πε-Παρ-Σα-Κυ
9:30-13:00
Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα προσφέρεται σε δύο βάρδιες (πρώτη: 9.30-11.00 και δεύτερη: 11.30-13.00) κατόπιν προσυννενοήσεως
Χώρος λειτουργίας: Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου
Ηλικίες: Προτείνεται για μαθητές Ε' – ΣΤ' Δημοτικού, Α' – Γ' Γυμνασίου, Α'- Γ' Λυκείου

Οι συμμετέχοντες πληρώνουν ένα μέρος του κόστους του προγράμματος, 5 € και το Β-ΒΕΜ για το υπόλοιπο του κόστους 7 € αναζητεί υποστήριξη από χορηγούς

Επί συνεχούς βάσεως συμμετέχει ο Δήμος Λαυρεωτικής με 2,5 € στο κόστος που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή του Δήμου Λαυρεωτικής και άλλοι Δήμοι περιστασιακώς καλύπτοντας είτε τη συμμετοχή των μαθητών είτε τη δαπάνη του λεωφορείου

Έτος:

2004
 
Ημερολόγιο
Εκδηλώσεις