Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


«Μια Μέρα στο Μουσείο τα Πιάτα Γίνανε Πινάκια…»
Οι μαθητές μέσα από ένα παιχνίδι παρατήρησης των εκθεμάτων του Μουσείου, εντοπίζουν ορισμένα είδη αρχαίων αγγείων και τα συγκρίνουν με τα αντίστοιχα σύγχρονα οικιακά σκεύη. Ανακαλύπτουν πώς θα ήταν το τραπέζι τους αν γευμάτιζαν στην αρχαιότητα και φτιάχνουν τα αγγεία που χρειάζονται με πηλό.

Γενικοί στόχοι:

• Η εξοικείωση των παιδιών με τα μουσεία, τη βιομηχανική, τεχνολογική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, έτσι όπως προβάλλεται μέσα απ’ αυτά.
• Η ανάδειξη της επίσκεψης στο μουσείο σε ευχάριστη εμπειρία προσαρμοσμένη στις ανάγκες και στις δυνατότητες των παιδιών.
• Η ανάπτυξη –μέσα από τα εκθέματα του μουσείου- των ικανοτήτων των παιδιών για παρατήρηση, έρευνα και κατανόηση των αντικειμένων του φυσικού και τεχνητού κόσμου.
• Η ανακάλυψη από τα παιδιά τρόπων σύνδεσης με τα εκθέματα, για ανεξάρτητη μελέτη και παρατήρηση σε επόμενες επισκέψεις.
• Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, στη χρήση μουσείων ως χώρων εκπαίδευσης και η ενεργός συμμετοχή τους στις ειδικές μεθόδους διδασκαλίας.

Οι ειδικοί στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να:

• Γνωρίσουν μερικά είδη αγγείων.
• Συγκρίνουν τα σύγχρονα οικιακά σκεύη με τα αντίστοιχα αρχαία αγγεία ως προς τη μορφή και τη χρήση τους.
• Φτιάξουν το δικό τους αγγείο προκειμένου να στρώσουν ένα τραπέζι που πιθανόν να γευμάτιζαν στην αρχαιότητα.

Ημερομηνία:

01/09/2004 -

Τόπος:

  • Λαύριο, Αττικής

Εμπλεκόμενες Υπηρεσίες ή Φορείς:

Επιστημονικοί Υπεύθυνοι:

Σοφία Ρωκ-Μελά, Εκπαιδευτικός στα Μουσεία
Τηλ: +30 22920 25575
Fax: +30 22920 69178
Email: bbem@otenet.gr

 
Ελένη Ανδρίκου Β' ΕΠΚΑ​​

Βιβλιογραφία:

  • Betancourt P. P., The History of Minoan Pottery, Princeton, 1985
  • Bloom, Benjamin S., and Krathwohl, David R., Masia, B., Taxonomy of Educational Odjectives, Book 2. Affective Domain, Longaman, London 1964, ------------, x.x, p. 176-185
  • Curto, L.M, Morillo, M.M., Teixido, M.M., Γραφή και Ανάγνωση. Βοηθήματα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση του γραπτού λόγου σε παιδιά ηλικίας τριών έως οκτώ ετών, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 1998
  • Βαϊνάς, Κ., Η ερώτηση ως μέσο αγωγής της σκέψης, Gutenberg, Αθήνα, 1998
  • Βαλαβάνης, Π. και Φωκά, Ι., Τα αγγεία και ο κόσμος τους, Κέδρος, Αθήνα, x.x
  • Βασιλάκης Α., Μινωική Κρήτη. Από το μύθο στην Ιστορία, Αθήνα, 1999
  • , Εμείς και ο κόσμος, Α΄ τάξη Δημοτικού, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2003
  • Θεοχάρης Δ.Ρ., Νεολιθικός Πολιτισμός Σύντομη επισκόπηση της Νεολιθικής στον ελλαδικό χώρο, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα, 1981
  • Κουλουμπαρίτση Αλεξάνδρα Χ., και Μουρατιάν Ζαμπέλ, Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης σε ένα διαθεματικό αναλυτικό πρόγραμμα, Πατάκη, Αθήνα, 2003
  • Μακρυνιώτη Δ., Το παιχνίδι στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου: Μια κριτική ανάγνωση του παιδοκεντρικού παιδαγωγικού λόγου, Παιδί και παιχνίδι στην Νεοελληνική κοινωνία (19ος και 20ος αιώνας), Γκουργκουλή, Κλ., Κουριά, Αφρ., Αθήνα, 1999
  • Μουρατιάν Ζαμπέλ, «Εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης του Μουσείου», Η Λέσχη των εκπαιδευτικών, 3, 1993
  • , Τα μαθηματικά μου, Α΄ τάξη Δημοτικού, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2005

Ηλεκτρονική Διεύθυνση:

Πληροφορίες για τον Πολίτη:

Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Tρ-Τε-Πε-Παρ-Σα-Κυ
9:30-13:00
Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα προσφέρεται σε δύο βάρδιες (πρώτη: 9.30-11.00 και δεύτερη: 11.30-13.00) κατόπιν προσυννενοήσεως
Χώρος λειτουργίας: Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου
Ηλικίες: Προτείνεται για μαθητές Νηπιαγωγείου, Α’ – Β’ Δημοτικού

Οι συμμετέχοντες πληρώνουν ένα μέρος του κόστους του προγράμματος, 5 € και το Β-ΒΕΜ για το υπόλοιπο του κόστους 7 € αναζητεί υποστήριξη από χορηγούς
Επί συνεχούς βάσεως συμμετέχει ο Δήμος Λαυρεωτικής με 2,5 € στο κόστος που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή του Δήμου Λαυρεωτικής και άλλοι Δήμοι περιστασιακώς καλύπτοντας είτε τη συμμετοχή των μαθητών είτε τη δαπάνη του λεωφορείου

Έτος:

2004
 
Ημερολόγιο
Εκδηλώσεις