Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


Γ. Χατζημιχάλης: Έργα 1985 - 2000
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος, οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ξεναγήθηκαν στον εκθεσιακό χώρο. Κατά την ξενάγηση δόθηκε έμφαση σε έργα που αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της θεματολογίας του Γιώργου Χατζημιχάλη. Οι φάροι, οι διαδρομές, οι χάρτες, οι τόποι, τα σημεία, ο χρόνος, οι ώρες, τα χρώματα, οι άνθρωποι που κατοικούν τους τόπους, η ιστορία εν τέλει των κοινωνιών είναι μερικά από τα θέματα που αναπτύχθηκαν στο παιδικό "εργαστήρι".
Στο δεύτερο μέρος του πρoγράμματος και μετά την ξενάγηση στο χώρο της έκθεσης, ένα μικρό εργαστήριο ζωγραφικής υποδέχθηκε τους μαθητές, στο οποίο δημιούργησαν τη δική τους εικαστική εκδοχή μετά από όσα είδαν και αισθάνθηκαν, με χάρτες, χρώματα, πλαστελίνες, πινέλα, κηρομπογιές κ.ά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε επιζωγραφισμένους χάρτες της Ελλάδος, οι μαθητές χάραξαν τη δική τους διαδρομή, περιγράφοντας μια ιστορία στηριγμένη σε προσωπικές τους μνήμες και εμπειρίες, ή σε φανταστικά στοιχεία που γεννιούνται μετά την επαφή τους με τα έργα της έκθεσης.
Στο τρίτο μέρος του προγράμματος λειτούργησε στο χώρο του εργαστηρίου μια κάμερα συνδεδεμένη με μια οθόνη βίντεο, μπροστά στην οποία οι μαθητές έστησαν την εικόνα που είχαν ήδη ζωγραφίσει. Στην οθόνη έβλεπε κανείς σε μεγέθυνση τις λεπτομέρειες και τις διάφορες υφές της εικόνας, μια τεχνική που χρησιμοποιεί και ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
Το παραγόμενο υλικό από αυτό το εργαστήριο "εικόνων" αποτέλεσε πολύτιμο αρχείο για τον ίδιο τον καλλιτέχνη, το Μουσείο και τους μαθητές.
Για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίστηκε κυρίως στην έννοια της εικόνας, έτσι όπως απασχολεί τον καλλιτέχνη και σε γεωγραφικές έννοιες που εντοπίζονται μέσα στο έργο του όπως διαδρομές, φάροι, τοπία της Αίγινας κ.ά.
Οι μαθητές δημιούργησαν στη διάρκεια του προγράμματος, μικρές αυτόνομες ιστορίες μέσα στην έκθεση. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μια βιντεοκάμερα, με την οποία μια ομάδα παιδιών κατέγραψε μέρη του έργου του Γιώργου Χατζημιχάλη. Η ομάδα αυτή, αμέσως μετά τη βιντεοσκόπηση, παρουσίασε το έργο της στους υπόλοιπους μαθητές, σχολιάζοντας και ερμηνεύοντας τη δική της οπτική για τα έργα. Έτσι, η κάθε τάξη χωρίστηκε σε δύο ομάδες, μια για τη βιντεοσκόπηση και μια για την ανάλυσή της. Με αυτό τον τρόπο προσέγγισης της έκθεσης, οι μαθητές κατανόησαν το "μικρό" και το "μεγάλο" ως έννοιες του ταξιδιού του δημιουργού, την έννοια του ταξιδιού, αλλά και της καταγραφής των εικόνων, μέσα από την υποκειμενική ματιά.
Στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια του "εργαστηρίου εικόνων", όπως την ορίζει ο ίδιος ο Γ. Χατζημιχάλης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σχέση του έργου του καλλιτέχνη με το ιστορικό περιβάλλον που το γεννά, καθώς και στα ποικίλα υλικά και τις ζωγραφικές τεχνικές που χρησιμοποιεί. Ένας άλλος στόχος επίσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές το νέο ρόλο του ζωγράφου σήμερα, ο οποίος εκτός από εικονοποιός που ήταν μέχρι τώρα, αναλαμβάνει και ρόλο αρχειοθέτη, αρχαιολόγου κ.ά.

Ημερομηνία:

03/05/2001 - 02/09/2001

Τόπος:

  • Ελλάδα

Αρμόδιες Υπηρεσίες ή Φορείς:

Ετικέτες:

 
Ημερολόγιο
Εκδηλώσεις