Για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης το πρόγραμμα βασίστηκε στη γνωριμία τους με το 'λεξικό' της τεχνολογίας και στον τρόπο με τον οποίο ο κάθε καλλιτέχνης της έκθεσης το χρησιμοποιεί. Τα παιδιά ασχολήθηκαν με κάθε έργο ξεχωριστά, βάσει της ιδέας που αυτό εκφράζει και των συνειρμών που τους προκαλεί (πχ σχέσεις με τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το computer, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια). Οι μαθητές με την ολοκλήρωση του προγράμματος έλαβαν ένα 'βιβλίο - ενθύμιο' από την έκθεση στο οποίο υπάρχουν πληροφορίες για τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες και τα έργα τους, φτιαγμένο έτσι ώστε να φέρει τους νέους ανθρώπους σε επαφή με την τέχνη του video χωρίς να χρησιμοποιεί σύνθετους και εξειδικευμένους όρους.
Για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το πρόγραμμα περιλάμβανε πιο σύνθετες αναφορές για τη χρήση των Νέων Μέσων, λαμβάνοντας υπόψη την ενδεχόμενη εμπειρία των εφήβων και την άποψή τους για την τεχνολογία.
Ζητήματα όπως αυτά της σχέσης της Τέχνης με την Τεχνολογία, των συναισθημάτων που προκαλούνται μέσα στο σύγχρονο κόσμο μας, του μεγέθους και της ποιότητας των πληροφοριών που λαμβάνουμε μέσα στην Τέχνη και τελικά ο λόγος για τον οποίο οι καλλιτέχνες επιλέγουν σήμερα να εκφραστούν και με την τεχνολογία αποτέλεσαν βάση για το διάλογο των μαθητών με τα έργα της έκθεσης.Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές έλαβαν ένα 'βιβλίο - ενθύμιο' αντίστοιχο με αυτό του δημοτικού, προσαρμοσμένο όμως στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ηλικίας τους. Την οργάνωση και επιμέλεια των προγραμμάτων και των συνοδευτικών φυλλαδίων είχε η εικαστικός κα Κατερίνα Ζαχαροπούλου.
Ο στόχος των προγραμμάτων στο πλαίσιο της έκθεσης 'ΣΥΝΟΨΙΣ Ι - Επικοινωνίες' ήταν να παρουσιάσουν στα παιδιά έναν άλλο τρόπο θέασης των εικόνων, οι οποίες παράγονται με τη χρήση της κάμερας και του ηλεκτρονικού υπολογιστή και να εστιάσουν στην έμπνευση των καλλιτεχνών, στα χέρια των οποίων αυτά τα τόσο γνώριμα εργαλεία μετατρέπονται σε εκφραστικά μέσα.