Είναι θλιβερό η αξιωματική αντιπολίτευση να πιάνεται από λέξεις, να τις απομονώνει και να τις διαστρεβλώνει για να καλύψει το απέραντο κενό της, το οποίο αποδεικνύεται εκτός από πολιτικό και ηθικό. Δυστυχώς επιβεβαιώνεται αυτό που δήλωσα πριν λίγες μέρες: Ότι το μόνο που τους νοιάζει είναι να εκμεταλλευθούν μικροπολιτικά την κάθε ευκαιρία, και ας εργαλειοποιήσουν τους καλλιτέχνες μέχρι να αποσπάσουν την ψήφο τους και μετά να αδιαφορήσουν, όπως εξάλλου έκαναν από το 2015 ως το 2019.
Στην αρχή ο ΣΥΡΙΖΑ υιοθέτησε το επιχείρημα ότι το ΠΔ85/2022 εξισώνει τους τίτλους σπουδών με απολυτήρια Λυκείου. Όταν τους έγινε μία υπενθύμιση ότι η ΠΟΘΑ κατηγορούσε τη δική τους κυβέρνηση για αυτό ακριβώς το 2017, άλλαξαν επιχείρημα και τώρα ξαφνικά τους ενοχλεί η λέξη οντισιόν.
Ας βάλουμε λοιπόν τα πράγματα στη θέση τους γιατί καλά τα προεκλογικά τεχνάσματα αλλά καλύτερη η αλήθεια.
Όταν το Εθνικό Θέατρο προσλαμβάνει ηθοποιούς για τις παραστάσεις του κάνει οντισιόν. Όταν η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών προσλαμβάνει μουσικούς για τη στελέχωσή της κάνει οντισιόν. Επίσης ούτε το Εθνικό Θέατρο ούτε η ΚΟΑ πληρώνει αυτούς που προσλαμβάνει βάσει των πτυχίων τους αλλά βάσει ειδικών μισθολογίων.
Αυτό ήταν που είπα και στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου όταν πήγα στην κατάληψή τους (κυκλοφορεί και ένα σχετικό βίντεο με ένα προσεκτικά επιλεγμένο απόσπασμα).
Σημαίνει αυτό ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν νοιάζεται για την ποιότητα των πτυχίων; Όχι. Σημαίνει αυτό ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν ασχοληθεί με αυτό που καμία άλλη κυβέρνηση δεν τόλμησε, τη διαβάθμιση και αναβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών; Όχι.
Περιέγραψα την ισχύουσα διαδικασία.
Το ίδιο το ΣΕΗ εγγράφει ως μέλη άτομα χωρίς πτυχίο αλλά εργασιακή εμπειρία. Σημαίνει αυτό ότι δεν το νοιάζουν τα πτυχία; Ή μήπως απλώς αναγνωρίζει και αυτό ότι με οντισιόν προσλαμβάνονται οι ηθοποιοί;
Αυτό είπα και στους σπουδαστές, και προφανώς αυτό το ξέρει πολύ καλά και ο πρόεδρος του ΣΕΗ που με εγκαλεί και φυσικά και ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος με σοφιστείες προσπαθεί να κρύψει την πλήρη του αδιαφορία για το θέμα όταν συγκυβερνούσε με τους ΑΝΕΛ αλλά και την απουσία σοβαρής και ολοκληρωμένης πρότασης από πλευράς του ως αξιωματική αντιπολίτευση.
Αν δεν θέλουμε τη διαδικασία της οντισιόν στο θέατρο, ποια είναι η προτεινόμενη εναλλακτική; Αν ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει οι ηθοποιοί να προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ και όχι μέσω οντισιόν ας το πει ξεκάθαρα.
Τα δεδομένα είναι τα εξής:
- Το ΠΔ85/2022 αφορά προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Προσλαμβάνουμε καλλιτέχνες μέσω ΑΣΕΠ; Όχι. Εξαιρούνται βάσει του Ν4765/2021 αρ 2 παρ 2 περ η.
- Το ΠΔ δεν επηρεάζει τον μισθό τους καθώς καθορίζεται με άλλο τρόπο, υπάρχουν ειδικά μισθολόγια. Αυτό προβλέπεται και στον Ν4354/2015 αρ 22 παρ 6 για εποπτευόμενους φορείς του Δημοσίου και αυτό θέλουμε να επεκτείνουμε και στους δήμους
- Το ΠΔ δεν αφορά προσλήψεις του Υπ. Παιδείας γιατί έχει δικό του κλαδολόγιο
- Όλες οι προηγούμενες μισθολογικές ρυθμίσεις (πχ αρ 26 παρ 8 Ν4325/2015 για ΤΕ Μουσικών και αρ 9 παρ 1 Ν4354/2015 για όσους έχουν ισοτιμία με ΤΕΙ) ισχύουν στο ακέραιο
Ως προς τις σπουδές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, όπως εξήγησα και στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες (αυτό δεν υπάρχει σε βίντεο παραδόξως) προφανώς και είναι ύψιστης προτεραιότητας. Για αυτό έχουμε εντάξει πολλά και σημαντικά έργα καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο Ταμείο Ανάκαμψης. Για αυτό από το 2021 έχουμε ζητήσει από τις κρατικές σχολές μας να επικαιροποιήσουν προγράμματα σπουδών, να εξετάσουν το περιεχόμενο ενός πιθανού 4ου έτους σπουδών και να χρησιμοποιήσουν διδακτικές μονάδες ECTS. Για αυτό στη σύσκεψη στις 9/1 υπό τον Πρωθυπουργό (πρώτη φορά Πρωθυπουργός συγκαλεί σύσκεψη για το θέμα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης) συμφωνήθηκε να συσταθούν διυπουργικές επιτροπές για να σχεδιαστούν αυτού του τύπου οι ακαδημαϊκοί δρόμοι που θα φέρουν για πρώτη φορά δημόσιες δωρεάν ανώτατες σπουδές παραστατικών τεχνών στη χώρα μας.