Για τη χθεσινή ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου σχετικά με την ταπείνωση, κατά δύο ορόφους του ξενοδοχείου, επί της οδού Φαλήρου 5 και την προϊστορία της αδειοδότησής του, από το 2014, μίλησε αναλυτικά σήμερα η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη στην εκπομπή του κ. Άρη Πορτοσάλτε, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ.
Άλλα θέματα τα οποία αναφέρθηκαν στη συνέντευξη είναι: Ο προγραμματισμός του ΥΠΠΟΑ για την επόμενη ημέρα της κρίσης του κορωνοϊού, η πορεία των έργων στο Τατόι, στην Πινακοθήκη, στην Ελευσίνα ως Πολιτιστική πρωτεύουσα, τα ζητήματα του βιβλίου και η ενίσχυση της κινηματογραφίας και των δημιουργών της -τελικά με 2.800.000 ευρώ- όπως και η σημερινή απογευματινή τηλεδιάσκεψη για τα ζητήματα του Φεστιβάλ Αθηνών με την καλλιτεχνική διευθύντρια κ. Κατερίνα Ευαγγελάτου, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κ. Γιώργο Κουμεντάκη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου κ. Δημήτρη Λιγνάδη.
Αναλυτικά οι δηλώσεις της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ και στο δημοσιογράφο κ. Άρη Πορτοσάλτε έχουν ως εξής:
Άρης Πορτοσάλτε: Συνεδρίασε χθες το ΚΑΣ και εξήτασε την περίπτωση του ξενοδοχείου, του οποίου οι δύο τελευταίοι όροφοι κλείνουν την θέα προς τον Παρθενώνα
Λίνα Μενδώνη: Μιλάτε για το ξενοδοχείο το οποίο είναι στην οδό Φαλήρου 5.
Α.Π.: Ναι. Απεφασίσθη κάτι χθες στο ΚΑΣ;
Λ.Μ.: Το ΚΑΣ χθες γνωμοδότησε για την αποκοπή των δύο ορόφων.
Α.Π.: Έχουν ανεγερθεί αυτοί οι όροφοι; Πρέπει να γκρεμιστούν;
Λ.Μ.: Το ξενοδοχείο έχει κτιστεί. Είναι ολοκληρωμένο. Η πρώτη πράξη της ιστορίας ξεκινά το 2012, λόγω των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στα θεμέλιά του. Το 2014 εκδόθηκε υπουργική απόφαση, η οποία μιλούσε για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στο χώρο. Είναι απόφαση του νυν προέδρου της Βουλής, τότε υπουργού Πολιτισμού κ. Τασούλα που έλεγε ότι: "Τα τελικά σχέδια πρέπει να ελεγχθούν ξανά από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Είναι ο όρος 7 της απόφασης». Αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ. Το 2016 και το 2018 δόθηκαν άδειες από το ΥΠΠΟΑ να προχωρήσει η ανέγερση του ξενοδοχείου το οποίο και ολοκληρώθηκε. Το 2018 έγινε μια πολύ μεγάλη διαμαρτυρία λόγω του ύψους του ξενοδοχείου, το οποίο ακολουθούσε το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό και από κει και πέρα για το θέμα έγινε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το ΣτΕ ακύρωσε την αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας και ζήτησε από το Υπουργείο Πολιτισμού να εισαχθεί και το θέμα στο ΚΑΣ, για να συζητηθεί και να εξεταστεί σε τι ύψος λογικά πρέπει να είναι αυτό το κτήριο. Το ΚΑΣ αποφάσισε ότι το κτήριο έπρεπε να είναι στα 24 μ ύψος συν βεβαίως τις απολήξεις, τις οποίες ο νόμος προβλέπει για διάφορα έργα, όπως μηχανήματα ή κάποιες πέργκολες κ.ά.
Α.Π.: Άρα πρέπει να γκρεμιστούν αυτά;
Λ.Μ.: Θα πρέπει οι δύο όροφοι συν τα επιπλέον, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ πρέπει να αποκοπούν. Κοιτάξτε, αυτή ήταν μία πολύ δύσκολη απόφαση. Δεν είναι απλά πράγματα αυτά. Παρόλα αυτά πρέπει κανείς να σκεφτεί ποιο είναι το μείζον αγαθό στην περιοχή.
Α.Π.: Βέβαια, αυτός ο επιχειρηματίας έχει ένα κράτος το οποίο άλλα του λέει με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, άλλα αποφασίζονται τώρα με τη κυβέρνηση Μητσοτάκη, Και μου λέτε ότι αυτό το θέμα δεν πέρασε ποτέ από το ΚΑΣ στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ;
Λ.Μ.: Αυτό το θέμα δεν πέρασε ποτέ από το ΚΑΣ από το 2014 και μετά, όπως έπρεπε να περάσει. Κοιτάξτε, ο επιχειρηματίας τυπικά είχε την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού, από την Περιφερειακή Υπηρεσία, που του έλεγε ότι είσαι εντάξει. Από την άλλη πλευρά ο ίδιος επιχειρηματίας είχε την απόφαση του 2014 στα χέρια του, που του έλεγε ότι τα τελικά σχέδια πρέπει να υποβληθούν στο ΚΑΣ, πράγμα που δεν έκανε.
Α.Π.: Του όρισε αρχικώς η Περιφερειακή Υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού ως προς ποιο ύψος του επιτρέπεται να κτίσει;
Λ.Μ.: Ούτως ή άλλως ο ίδιος και η Περιφερειακή Υπηρεσία γνώριζαν ότι ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός του 2012 έδινε τη δυνατότητα πολύ μεγάλων υψών στο σημείο εκείνο. Ακριβώς, γι΄ αυτό το λόγο, το 2014 είχε ζητήσει το ΚΑΣ και ο υπουργός Πολιτισμού Κ. Τασούλας το θέμα να επανεξεταστεί από την Κεντρική Υπηρεσία η οποία θα το παρέπεμπε στο ΚΑΣ λόγω των υψών. Αυτό δεν έγινε.
Α.Π.: Δεν έγινε στην διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που ακολούθησε.
Λ.Μ.: Ναι, το 2014 είναι η απόφαση Τασούλα, από κει και πέρα το 2016, το 2017 το 2018 δεν έγινε τίποτε.
Α.Π.: Γιατί ο κ. Τασούλας το παραπέμπει στο ΚΑΣ;
Λ.Μ.: Η απόφαση του κ. Τασούλα με βάση ομόφωνη γνωμοδότηση του ΚΑΣ –εγώ τότε ως γενική γραμματέας προήδρευα στο ΚΑΣ- λέει ότι τα τελικά σχέδια πρέπει να έρθουν προς θεώρηση στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού.
Α.Π.: Κι αν έρχονταν ;
Λ.Μ.: Αν έρχονταν, τότε εκ των πραγμάτων, η Κεντρική Υπηρεσία θα πήγαινε το θέμα στο ΚΑΣ.
Α.Π.: Και το ΚΑΣ φαντάζομαι θα έβγαζε την ίδια απόφαση ...
Λ.Μ.: Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα έκανε, πάντως η τυπική διαδικασία αυτή ήταν.
Α.Π.: Μεσολάβησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και δεν πήγε το θέμα στο ΚΑΣ.
Λ.Μ.: Το θέμα είναι ότι αυτή ήταν μια πολύ δύσκολη γνωμοδότηση του Συμβουλίου. Διότι είχε ένα πραγματικό γεγονός και το πραγματικό γεγονός ήταν το δίκιο, πιθανότατα, του επιχειρηματία. Από κει και πέρα όμως έπρεπε να προστατευτεί η Ακρόπολη. Διότι όταν προσβάλλεται η Ακρόπολη, στην ουσία προσβάλλεται ο Πολιτισμός μας. Η Ακρόπολη είναι σύμβολο. Δεν είναι ένα απλό μνημείο.
Α.Π.: Κανένα κτήριο δεν μπορεί να κρύβει τη θέα προς τον Παρθενώνα. Τελειώσαμε. Είναι κανόνας.
Λ.Μ.: Ακριβώς. Άλλωστε πρέπει να σας πω ότι τότε που προέκυψε το θέμα επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ δόθηκε αναστολή στις οικοδομικές άδειες ακριβώς για να επανεξεταστεί αυτό το θέμα. Η αναστολή έληξε τον προηγούμενο μήνα.
Α.Π.: Αναστολή αφού είχαν ανεγερθεί οι δύο όροφοι ;
Λ.Μ.: Ναι, ναι, αυτό ήταν τελειωμένο ήδη. Δόθηκε –επί ΣΥΡΙΖΑ- η αναστολή μέχρι το Μάρτιο του 2020. Από κει και πέρα τώρα είναι με παράταση της αναστολής και το Υπουργείο Περιβάλλοντος νομοθετεί αυτή τη στιγμή, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για τα ύψη που πρέπει να έχει η περιοχή γύρω από την Ακρόπολη, ανεξαρτήτως του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού του 2012.
Α.Π.: Ξέχασα να σας ρωτήσω αν η απόφαση του ΚΑΣ ήταν ομόφωνη ή πλειοψηφική.
Λ.Μ.: Ήταν ομόφωνη. Το ΚΑΣ συζήτησε για περίπου έξι ώρες, με τηλεδιάσκεψη βεβαίως. Αυτό το έχουμε καθιερώσει από την πρώτη εβδομάδα των μέτρων. Συνεδριάζει κανονικά, χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα δεδομένα και με τις παραστάσεις που πρέπει να γίνονται. Το ΚΑΣ λοιπό, ομόφωνα, γνωμοδότησε για την αποκοπή των δύο ορόφων.
Α.Π.: Είναι πολύ ενδιαφέρον ως προς το τι πρέπει να γίνεται από εδώ και πέρα και μια κίνηση που πιθανώς κάνει εναντίον του κράτους ο ιδιοκτήτης.
Λ.Μ.: Είναι πιθανό ο ιδιοκτήτης να ζητήσει αποζημίωση. Νομίζω, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, ότι το συζήτησε το Συμβούλιο. Είναι προφανές ότι η όποια αποζημίωση είναι σαφώς μικρότερη από την αξία του μνημείου, από την αξία της Ακρόπολης. Είναι κάποια πράγματα, στα οποία το μείζον αγαθό έχει πραγματικά τον τεράστιο και καθοριστικό ρόλο.
Α.Π.: Σε κάθε περίπτωση, αν το ΚΑΣ συνεδρίαζε στις αρχές του 2015, θα προλάβαινε την ανέγερση των δύο ορόφων ή είχαν ήδη ανεγερθεί;
Λ.Μ.: Αν πήγαιναν τα πράγματα το 2015 ή το 2016, ακόμη και το 2017, προφανώς θα προλάβαιναν.
Α.Π.: Δεν είχε κτιστεί τότε.
Λ.Μ.: Όχι, δεν είχε κτιστεί. Το όλο θέμα προέκυψε όταν κάποιοι γείτονες είδαν το ξενοδοχείο να ανεβαίνει στο τελικό ύψος που ανέβηκε.
Α.Π.: Πώς θα συμβάλει το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στην επόμενη μέρα κ. Μενδώνη ως προς την οικονομία της χώρας; Έχετε σχέδια;
Λ.Μ.: Έχουμε σχέδια. Καταρχήν, όπως ενδεχομένως έχετε δει, το Υπουργείο δεν σταμάτησε καθόλου τα μεγάλα του αναπτυξιακά προγράμματα. Συστηματικά συνεδριάζαμε, με όλους τους περιορισμούς και τα μέτρα προστασίας, αλλά όλα τα έργα προχωρούσαν. Προχωρεί, για παράδειγμα, το Τατόι. Αυτά τα οποία έπρεπε να γίνουν στο συγκεκριμένο διάστημα στο Τατόι, έγιναν. Είδατε ίσως και τις φωτογραφίες που δώσαμε στη δημοσιότητα από τα μεγάλα tolls, που έχουν σχεδόν εγκατασταθεί στο κτήμα, προκειμένου να αδειάσουν τα κτήρια των Μαγειρείων και των Στάβλων από κινητά αντικείμενα, που υπάρχουν στοιβαγμένα μέσα εδώ και δεκαετίες. Να αδειάσουν για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι μελέτες και οι αποκαταστάσεις των κτηρίων και συγχρόνως οι καταγραφές όπως και τα ενδεχόμενα μέτρα προστασίας και συντήρησης των κινητών. Το πρόγραμμα λοιπόν του Τατοϊου προχωρεί. Προχωρεί και η μελέτη σκοπιμότητας κανονικά. Το ίδιο συμβαίνει και με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στο τέλος του Απρίλη θα έχουμε τη μελέτη σκοπιμότητας για να προγραμματίσουμε τα επόμενα βήματα. Τα έργα του ΕΣΠΑ σε όλη την Ελλάδα προχωρούν κανονικά. Δεν σταματήσαμε τίποτα.
Α.Π.: Η Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021;
Λ.Μ.: Θυμάστε ότι στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα δεν βρήκαμε τίποτα. Τίποτα απολύτως. Μέχρι τον Σεπτέμβρη που υπήρξε η αλλαγή της δημοτικής αρχής και μπήκαν με την συστηματική συνεργασία μας τα πράγματα σε ένα δρόμο, δεν υπήρχε τίποτα. Και αυτά δεν τα έλεγε η νέα Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν τα είπε η Υπουργός Πολιτισμού ή ο νέος Δήμαρχος, τα είπαν οι εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν υπήρχε καμία προετοιμασία. Γίνονται πράγματα τώρα στην Ελευσίνα. Δεν έμεινε πίσω ακόμη κι αυτόν τον ενάμισι μήνα ο σχεδιασμός. Πρέπει να σας πω ότι υπάρχει μία συζήτηση στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο επίπεδο των εμπειρογνωμόνων η οποία θα έρθει στο συμβούλιο των υπουργών Πολιτισμού της Ένωσης, εντός Μαΐου: Κατά πόσον θα πρέπει να αναβληθεί η Πολιτιστική Πρωτεύουσα το 2021, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στις τρεις χώρες οι Πολιτιστικές Πρωτεύουσες, ώστε το 2021 να γίνουν οι Πολιτιστικές Πρωτεύουσες που έπρεπε να γίνουν το 2020 και που δυστυχώς λόγω του κορωνοϊού δεν μπόρεσαν να αναπτύξουν τα προγράμματά τους. Υπάρχει μια τέτοια συζήτηση. Θα δούμε κατά πόσον αυτό θα γίνει. Ήδη έχει τεθεί αυτό το θέμα από την πλευρά της Ρουμανίας που και αυτή να έχει να διοργανώσει Πολιτιστική Πρωτεύουσα.
Α.Π.: Φαντάζομαι τρέχει και η Εθνική Πινακοθήκη.
Λ.Μ.: Τα εγκαίνια ορίστηκαν από τον Πρωθυπουργό στην επίσκεψή του, τον Αύγουστο ´19, στο Υπουργείο Πολιτισμού για την 25η Μαρτίου 2021. Δεν έχουμε αποκλίνει από τον στόχο. Το διάστημα αυτό της πανδημίας, ό,τι ήταν εφικτό να γίνει, γινόταν. Από εκεί και πέρα, επειδή με ρωτήσατε για την επόμενη μέρα, το Υπουργείο Πολιτισμού οφείλει να προετοιμαστεί για το άνοιγμα, καταρχήν των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων. Εννοείται ότι προκειμένου να ανοίξουμε, θα πρέπει -και ήδη έχουμε θέσει αυτό το θέμα και έχω μιλήσει με τον Υπουργό Υγείας- κάθε αρχαιολογικός χώρος από τους μείζονες, διότι οι μικροί δεν θα έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα, να έχει το δικό του πρωτόκολλο ασφαλούς χρήσης του, τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για τους επισκέπτες. Περιμένουμε τις οδηγίες από το Υπουργείο Υγείας, από την επιτροπή των λοιμωξιολόγων, να μας δώσουν προδιαγραφές, προκειμένου να δούμε με ποιον τρόπο -να είστε σίγουρος ότι θα είναι ο ασφαλέστερος- θα επαναλειτουργήσουμε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Α.Π.: Θα πρέπει να μπει ένας αριθμός επισκεπτών, ίσως με ραντεβού. Δεν μπορούμε να τους έχουμε να περιμένουν στον ήλιο.
Λ.Μ.: Εννοείται, όπως και ότι δεν μπορεί να μπαίνουν μαζικά. Αυτό το μαζικό πράγμα είναι βέβαιο ότι σήμερα, αύριο, τον επόμενο και μεθεπόμενο μήνα δεν μπορεί να γίνει. Γι' αυτό μίλησα για πρωτόκολλο και για προδιαγραφές που θα μας δώσει η επιτροπή των λοιμωξιολόγων και το Υπουργείο Υγείας.
Α.Π.: Άλλες οι συνθήκες σε κλειστό χώρο, σε μουσείο και άλλες σε ανοιχτό αρχαιολογικό χώρο, έτσι δεν είναι;
Λ.Μ.: Προφανώς και γι' αυτό η σκέψη μας είναι να ανοίξουν πρώτα οι αρχαιολογικοί χώροι, να εξομαλυνθεί η κατάσταση σε αυτούς και στη συνέχεια να ανοίξουν τα μουσεία που είναι κλειστοί χώροι, και που ενδεχομένως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν και τον κλιματισμό. Αυτά θα γίνουν σε έναν δεύτερο χρόνο. Σήμερα επίσης, έχω τηλεδιάσκεψη με την κ. Ευαγγελάτου, τον κ. Κουμεντάκη και τον κ. Λιγνάδη προκειμένου να έχομε ετοιμότητα, μόλις έχουμε τις προδιαγραφές, πώς θα πρέπει να προσαρμοστεί το Φεστιβάλ Αθηνών και ενδεχομένως οι άλλες μεγάλες εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί.
Α.Π.: Δε θα απολαύσουμε την Επίδαυρο φέτος κ. Μενδώνη, εκεί όπου υπάρχει συνωστισμός όπως και να το κάνουμε;
Λ.Μ.: Δεν θέλω να πω τίποτα αυτή τη στιγμή. Περιμένω τους ειδικούς και από εκεί και πέρα θα δούμε. Βέβαια, αυτό το οποίο ετοιμάζομε, είναι μικρότερες εκδηλώσεις, πιθανότατα μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους, για περιορισμένο αριθμό θεατών. Αν περάσει ένα καλοκαίρι χωρίς τα μεγάλα Φεστιβάλ, τουλάχιστον, να μη λείψει ο Πολιτισμός σε όλη την Ελλάδα, έτσι όπως τον έχουμε συνηθίσει. Γιατί αυτό θα ήταν ένα μήνυμα μιζέριας και απαισιοδοξίας.
Α.Π.: Πρέπει να βρεθούν κάποια ευέλικτα σχήματα.
Λ.Μ.: Ακριβώς. Δουλεύουμε για αυτά. Πρέπει να περάσει ένα μήνυμα ότι η πανδημία μας αφήνει το ίδιο ψυχικά υγιείς, όπως μας βρήκε.
Α.Π.: Αν είναι να δούμε κ. Μενδώνη μια παράσταση, ας τη δούμε στην οθόνη μας.
Λ.Μ.: Αυτό ούτως ή άλλως συμβαίνει. Είδαμε θέατρο με ψηφιακό τρόπο, είδαμε πολλά πράγματα και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε. Ωστόσο, η θεατρική εμπειρία δεν αντικαθίσταται. Άλλη είναι η σχέση του να βλέπει ο θεατής απευθείας τον καλλιτέχνη. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να αντικατασταθεί. Μόνον προσωρινά να υποκατασταθεί.
Α.Π.: Ζητούν ενίσχυση οι εκδότες βιβλίων κ. Μενδώνη. Ενίσχυση βιβλιοθηκών κ.λ.π.
Λ.Μ.: Η αρμοδιότητα των βιβλιοθηκών δεν είναι θέμα του Υπουργείου Πολιτισμού. Είναι στο Υπουργείο Παιδείας. Εμείς ετοιμάζουμε, στο πλαίσιο των εκ του νόμου δυνατοτήτων μας, κάποια προγράμματα, ενισχυμένα. Ούτως ή άλλως το Υπουργείο Πολιτισμού θα έβγαζε το μεταφραστικό πρόγραμμα. Θα το βγάλει κατά πολύ ενισχυμένο οικονομικά. Είμαστε στη διαδικασία έκδοσης μίας Κοινής Υπουργικής Απόφασης με το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να μπορέσουμε να τρέξουμε πιο εύκολα τις σχετικές διαδικασίες. Το βασικό πρόβλημα είναι να επανέλθει ο ΦΠΑ του βιβλίου συνολικά στα χαμηλά επίπεδα. Το ξέρουμε, κι έχουμε αρχίσει τις διαβουλεύσεις, θα δούμε πώς μπορούμε να καταλήξουμε. Νομίζω ότι αυτό είναι η σωτηρία του χώρου.
Α.Π.: Είχατε μία τηλεδιάσκεψη με 100 Υπουργούς Πολιτισμού;
Λ.Μ.: Ναι, χθες. Ήταν μία πρωτοβουλία της UNESCO. Είχε πολύ ενδιαφέρον. Κάναμε κάτι αντίστοιχο με αυτό που έγινε με τους Υπουργούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χθες με την UNESCO είχε ειδικό ενδιαφέρον, γιατί μπορούσε να δει κανείς το πρόβλημα της πανδημίας από πολύ μακρινές χώρες και πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα. Ήταν πολύ ωραία η πρωτοβουλία της UNESCO, η οποία θα συνοψίσει και θα συγκεράσει όλα αυτά τα συμπεράσματα για να καταλήξει σε ένα σχέδιο δράσης. Διότι η πανδημία συνέβη. Είναι πολύ πιθανό ότι δεν ήταν unicum. Είναι πολύ πιθανό ότι θα επαναληφθεί κάποια στιγμή. Πρέπει να υπάρχουν τα οργανωμένα σχέδια.
Α.Π.: Δυο πράγματα τελευταία. Η Αμφίπολη είναι ένα θέμα που μου αρέσει να συζητώ. Υπάρχει κάτι για τους κινηματογραφιστές;
Λ.Μ.: Συμπτωματικά, για την Αμφίπολη σήμερα στις 11 το πρωί έχω μία τηλεδιάσκεψη με όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες, να δούμε πού βρισκόμαστε. Τώρα που σιγά σιγά θα απελευθερωθούν οι διαδικασίες των εργοταξίων, να δώσουμε την ώθηση που πρέπει να δώσουμε.
Για τους κινηματογραφιστές, βγάλαμε ένα πρόγραμμα σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Δώσαμε επιπλέον χρηματοδότηση, περισσότερο από 2,8 εκατομμύρια ευρώ, για την ενίσχυση του ντοκιμαντέρ, των ταινιών μικρού μήκους και του animation. Είναι η πρώτη φορά που επισήμως η Πολιτεία στηρίζει το animation. Αποτέλεσμα της μακράς συνεργασίας που είχαμε με τον πρόεδρο του ΕΚΚ, τον κ. Πάνο Λουκάκο και τους συνεργάτες του, είναι να επισπεύσουμε τις διαδικασίες, ώστε αυτά τα χρήματα, μετά τις 15 Ιουνίου που λήγει το περιθώριο υποβολής υποψηφιοτήτων, να μπορέσουν να φτάσουν γρήγορα και άμεσα στους καλλιτέχνες, στους ανθρώπους του κινηματογράφου.