Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


ΤΟ «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΙΝΑ» - Η ΑΡΧΗ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ
​​
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «25 χρόνια μετά, Μελίνα σε θυμόμαστε»

Δημόσια συζήτηση με τους συντελεστές που υλοποίησαν το πρώτο πρόγραμμα που συνέδεσε τον Πολιτισμό με την Εκπαίδευση και φέρει την υπογραφή της Μελίνας Μερκούρη, θα έχει την Τρίτη, 9 Απριλίου 2019, στις 10:00 π.μ., στο Αμφιθέατρο του ΥΠΠΟΑ, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά.

Η συνάντηση εντάσσεται στις εκδηλώσεις του ΥΠΠΟΑ «25 χρόνια μετά, Μελίνα σε θυμόμαστε» για να τιμήσει τη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη και να αναζητήσει τον καλύτερο τρόπο που απαιτεί σήμερα η εποχή για τη συνέχεια και τη διεύρυνση του έργου που άφησε.

Το «Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ» έφερε για πρώτη φορά πολιτιστικές δράσεις στα σχολεία, με τη συνεργασία των υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας και τη δημιουργική σύμπραξη εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών. Τα συμπεράσματα από την πολυετή εμπειρία θα καταθέσουν στη συζήτηση άνθρωποι από τον χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών και στελέχη του υπουργείου που στήριξαν τον θεσμό. 

Με το βλέμμα στο μέλλον, θα αναζητηθούν οι δράσεις για να γίνει ο πολιτισμός ελκυστικός για παιδιά και νέους, για την πρόσβαση και τη συμμετοχή τους στα πολιτισμικά αγαθά. Όπως τονίζει η Μυρσίνη Ζορμπά «Το Υπουργείο Πολιτισμού έχει υποχρέωση να κατανοεί τη σχέση των παιδιών με τον πολιτισμό, να αντιλαμβάνεται τα κενά και τις απουσίες, να βλέπει τα σημεία που δεν φωτίζονται από τους αριθμούς, να λαμβάνει υπόψη ότι όταν οι κοινωνικές διακρίσεις αποκτούν τη μορφή πολιτισμικών διακρίσεων γίνονται ακόμη πιο βαθιές».

Αυτός ήταν και ο οδηγός των δράσεων του ΥΠΠΟΑ για την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών και των νέων με τον πολιτισμό. Το 2019, για πρώτη φορά, επιχορηγούνται πολιτισμικά προγράμματα, σχεδιασμένα για παιδιά και εφήβους (έως 18 ετών).

Για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ, η υπουργός Πολιτισμού σημειώνει επίσης ότι «είναι σημαντικό να σταθούμε στην αρχή ενός προγράμματος καινοτόμου για την εποχή του, να δούμε τι καινούργιο έφερε, τι μας έμαθε. Ταυτόχρονα, αξίζει να συζητήσουμε τη συνύπαρξη στο ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της πολιτιστικής κληρονομιάς μαζί με το λαϊκό πολιτισμό και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Μια συνύπαρξη που ακόμη και σήμερα όχι μόνο δεν δεν είναι αυτονόητη αλλά έρχεται συχνά αντιμέτωπη με τα εμπόδια που θέτουν οι πολιτισμικές και αισθητικές ιεραρχήσεις».  

 
Ημερολόγιο
Εκδηλώσεις
    ​​​​