Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ενισχύει την ελληνική χορογραφική δημιουργία και την ελληνική χορευτική κοινότητα, επιχορηγώντας τριάντα ομάδες χορού από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και περιφερειακές πόλεις με το συνολικό ποσό των 529.000 ευρώ για την περίοδο 2017-18.
Η επιλογή έγινε από την Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού που συστήθηκε για τον σκοπό αυτόν από την Υπουργό Λυδία Κονιόρδου στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης και αναβάθμισης του θεσμού των Επιχορηγήσεων που είχε διακοπεί εδώ και επτά χρόνια.
Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού με πρόεδρο την Βίκυ Μαραγκοπούλου, καθηγήτρια πρώην Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, και μέλη: την Πηνελόπη Ηλιάσκου, υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγράμματος του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρα Ντάνκαν, την Χριστιάνα Γαλανοπούλου ιστορικό τέχνης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του MIR Festival, τη Μαριέλα Νέστορα, χορογράφο, και τη Φρόσω Τρούσα, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Arc for Dance Festival και Dance Cultural Centre, κινήθηκε με βάση την από 21ης Απριλίου 2017 προκήρυξη του Υπουργείου Πολιτισμού που έθετε σαφή κριτήρια στις ενδιαφερόμενες ομάδες, αποτιμώντας ταυτόχρονα την κατάσταση του τοπίου του σύγχρονου χορού αλλά και το υλικό των προτάσεων που κατατέθηκαν.
Όπως αναφέρει στο σκεπτικό της, η Επιτροπή «προσπάθησε να αξιοποιήσει το ποσόν που διαθέτει το Υπουργείο Πολιτισμού με τρόπο που να αγκαλιάζει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αισθητικών τάσεων, ηλικιών και εμπειρίας ανάμεσα στις προτάσεις που πληρούσαν τα κριτήρια. Επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του τοπίου του χορού στην Ελλάδα σήμερα και ενθαρρύνοντας τη συνέχιση και την ανάπτυξή του, η Επιτροπή προσπάθησε να υποστηρίξει τις διαφορετικές του εκφάνσεις επιχειρώντας μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση των κοινοτήτων του χορού που δραστηριοποιούνται εντός και εκτός της Αττικής. Προτεραιότητα δόθηκε σε αιτήσεις που αφορούσαν νέες παραγωγές και όχι σε παραγωγές που οι ίδιες ή προσχέδιό τους είχε παρουσιαστεί στο παρελθόν.»
Η Επιτροπή Επιχορηγήσεων Χορού επεξεργάστηκε ενδελεχώς τις κατατεθειμένες προτάσεις και κατέληξε στη λίστα των επιχορηγούμενων ομάδων που ακολουθεί:
α/α | Ομάδα Χορού/ Εκπρόσωπος | Πρόταση | ποσόν επιχορήγησης |
1 | ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ/ ΑΜΚΕ/ Ίρις Καραγιάν | THE LOOP PIECE | 30.000 |
2 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΑΕΡΙΤΕΣ /ΑΜΚΕ/ Πατρίτσια Απέργη | ResisDance | 30.000 |
3 | Griffon ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Πορτόλου | Risk | 25.000 |
4 | FINGERSIX/ΑΜΚΕ/ Σοφία Μαυραγάνη | SPEECHLESS | 25.000 |
5 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΠΡΟΣΧΗΜΑ/ΑΜΚΕ/ Μαρία Κολιοπούλου | Αυτό που πρόκειται να είναι | 25.000 |
6 | ROOTLESSROOT/ΑΜΚΕ/ Ευαγγελία Καπετανέα | ΤΟΤΕΜ | 25.000 |
7 | ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΟΚΤΑΝΑ/ΑΜΚΕ/ Κωνσταντίνος Ρήγος | Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ/ Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΜΕΝΩΝ ΠΕΠΡΩΜΕΝΩΝ | 25.000 |
8 | QUASI STELLAR DANCE THEATER Αποστολία Παπαδαμάκη | ΑΠ΄ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΣΤΟ ΦΩΣ/ FROM DARKNESS TO LIGHT\ μέρος του The Dream Series | 25.000 |
9 | SYNTHESIS 748 ΑΜΚΕ Σπύρος Κουβαράς | ΕΡΗΜΗ ΧΩΡΑ-ΜΕΤΑ | 20.000 |
10 | ΑΜΑΓΑΛΜΑ /ΣΩΜΑΤΕΙΟ Μαρία Γοργία | Λίγα παγάκια στη μελαγχολία μου (από ποίημα του Ν. Καρούζου) | 20.000 |
11 | ΟΜΑΔΑ-ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ/ΣΩΜΑΤΕΙΟ Χριστίνα- Αικατερίνη Σουγιουλτζή | Ο ΜΕΤΡ ΚΑΙ Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ | 20.000 |
12 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΠΕΡΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ/ΑΜΚΕ/ Πέρσα Σταματοπούλου | ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ –RELATIVES | 20.000 |
13 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ KLOKWORKS /ΑΜΚΕ Μαριάννα Καβαλλιεράτου | BELLE EPOQUE | 20.000 |
14 | ΛΑΘΟΣ ΚΙΝΗΣΗ /ΑΜΚΕ/ Κωνσταντίνος Μίχος | ΨΙΧΑ | 15.000 |
15 | ΑΜΟΡΦΗ /ΑΜΚΕ Πολυξένη Αργυρίου, Βασίλης Γεροδήμος | LIVE PERFORMING EXHIBITION | 15.000 |
16 | ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟ ΝΑΤΑΣΣΑΣ ΖΟΥΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΝατάσσα Ζούκα, Κωνσταντίνος Σακκάς | HAIKU / ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ή ΛΕΞΗ ΕΠΟΧΗΣ | 15.000 |
17 | ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΟΡΟΘΕΑΜΑ (ΟΜΑΔΑ ΓΑΒ)/ΑΜΚΕ Αντιγόνη Γύρα | ΒΑΘΥΣ ΑΝΑΣΤΕΝΑΓΜΟΣ | 15.000 |
18 | ΚΙΝΑΙΣΘΗΣΗ/ΑΜΚΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Αικατερίνη Αντωνιάδου | HUBRIS-ΥΒΡΙΣ | 15.000 |
19 | ΑΚΡΟΠΟΔΗΤΙ/ΑΜΚΕ ΣΥΡΟΣ Αγγελική Σιγούρου | GLOSSA | 12.000 |
20 | DITTO /ΑΜΚΕ/ Ιωάννα Βασιλακοπούλου Χορογράφοι: Αποστολέλλη - Ρωσσέτου | ΔΩΜΑΤΙΑ (ROOMS) | 12.000 |
21 | ΟΜΑΔΑ MAN/ΑΜΚΕ Άρτεμις Λαμπίρη | ANY ONE | 12.000 |
22 | ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ Ανδρονίκη Μαραθάκη/ ΑΜΚΕΑλέξιος Κατσαρός | ΕΡΩΤΑΣ &ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΜΕΡΟΣ ΙΙ, «ΈΝΑ MASTURDATING" | 12.000 |
23 | ΟΜΑΔΑ ΡΕΟΝ/ΑΜΚΕ (CREO DANCE COMPANY) Ορέστης Τάτσης Πωλίνα Κρεμαστά | Βορεάδες | 12.000 |
24 | ANIMA-SOMA Τέτη Νικολοπούλου | Meet me there II | 12.000 |
25 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΣΤΕΡΕΟ ΝΕΡΟ Παρασκευή Σούλη | DALGA | 12.000 |
26 | ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΜΚΕ Ιωάννα Αγγελοπούλου | Μέγαρο Αθηνογένους movement within the city | 12.000 |
27 | ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ JUKSTAPOZ Χριστίνα Γουζέλη | THE ART OF DYING | 12.000 |
28 | A PRIORI DANCE/ΑΜΚΕ ΙΩΑΝΝΙΝΑ Ελεονώρα Ηλία | FORMAT | 12.000 |
29 | Β+6 Βήτα συν 6 Βερονίκη Τσουγκράνη | Δελτίο Ειδήσεων | 12.000 |
30 | ARTIUS DANCE THEATRE /ΑΜΚΕΡΟΔΟΣ Μύριαμ Πεκμεστζή | ΣΩΜΑΤ(Ι)ΔΙΟ | 12.000 |
| | Συνολικό ποσό που διατίθεται | 529.000 |
Τα κριτήρια πάνω στα οποία βασίστηκε η αξιολόγηση σύμφωνα με την προκήρυξη είναι τα εξής:
1. Καλλιτεχνικά κριτήρια
• Η επαρκής ανάπτυξη της ιδέας και ο τεκμηριωμένος σχεδιασμός της παραγωγής και των προβλεπόμενων σταδίων της
• Η διερεύνηση του κινητικού λεξιλογίου, της δραματουργίας, της δομής, του ύφους, καθώς και άλλων μέσων
• Η ερευνητική ή/και πειραματική προσέγγιση στην Τέχνη του Χορού
• Η δυνατότητα της πρότασης να προωθήσει τον διάλογο, τον προβληματισμό και την επικοινωνία ανάμεσα στους καλλιτέχνες, αλλά και ανάμεσα στον χορό και το κοινό του.
• Ο ολοκληρωμένος και εφικτός χρονικός προγραμματισμός
• Η διάθεση της ομάδας να προσεγγίσει το κοινό και να μελετήσει τρόπους διεύρυνσής του.
Συνεκτιμήθηκαν
• Η συσπείρωση νέων ή/και καταξιωμένων συνεργατών
• Η ανταπόκριση του κοινού στη μέχρι τώρα δραστηριότητα των σχημάτων και η δημιουργία πυρήνα κοινού από τα παλαιότερα ιδίως σχήματα.
• Η προηγούμενη επαγγελματική παρουσία του σχήματος και των άλλων συντελεστών στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας και η συμμετοχή της ομάδας σε αναγνωρισμένες διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
2. Θέσεις εργασίας
Η προσφορά θέσεων εργασίας τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε άλλους συντελεστές.
3. Ενθάρρυνση συνεργασιών
• Η συνεργασία με άλλους φορείς της Ελλάδας
• Η συνεργασία με φορείς του εξωτερικού
• Η οικονομική συμβολή αυτών των φορέων στην υλοποίηση της παραγωγής.
4. Κοινωνική προσφορά
Η πραγματοποίηση δράσεων κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα που απευθύνονται σε κοινωνικές ομάδες ή αξιοποιούν το δημόσιο χώρο.