Παράλειψη εντολών κορδέλας
Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Σελίδες τοποθεσίας


Ο «κρατήρας της μάχης» εκτίθεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο – Επίσκεψη του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού στα εργαστήρια και στις αποθήκες του μουσείου

Τη μεταφορά από το Εργαστήριο Συντήρησης του «κρατήρα της μάχης» και του χρυσού κυπέλλου που είχε στο εσωτερικό του και την τοποθέτησή του σε ειδική προθήκη στην αίθουσα του Βωμού του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, όπου θα παραμείνει έως τις 25 Σεπτεμβρίου, παρακολούθησε ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδης Μπαλτάς.

Πρόκειται για ένα αριστουργηματικό έργο της μεταλλοτεχνίας του κρητομυκηναϊκού κόσμου που προήλθε από τις ανασκαφές του Ερρίκου Σλήμαν στις Μυκήνες πριν από 140 χρόνια (το 1876) και εκτίθεται για πρώτη φορά μετά την ανακάλυψή του. ​

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Με αφορμή την έκθεση του περίφημου κρατήρα, ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, συνοδευόμενος από την Διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κ. Μαρία Λαγογιάννη, περιηγήθηκε στα πέντε Εργαστήρια Συντήρησης του μουσείου και στις αποθήκες όπου φυλάσσονται αναρίθμητοι θησαυροί και συνομίλησε με εργαζόμενους, συντηρητές και αρχαιολόγους.

Ο Υπουργός, δήλωσε στους δημοσιογράφους:

«Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, κάθε δύο μήνες, παίρνει ένα από τα  αντικείμενα που φυλάσσονται στις αποθήκες του και το εκθέτει, ώστε οι επισκέπτες να αρχίσουν να βλέπουν τον ευρύτερο πλούτο του μουσείου και του αρχαιολογικού θησαυρού της χώρας.

Αυτή τη φορά είναι κάτι που δεν έχει ξαναεκτεθεί. Ένας κρατήρας από ανασκαφή του Σλήμαν, ο οποίος παραμένει στις αποθήκες, χρειάστηκε πολύ δουλειά για να συντηρηθεί και θα χρειαστεί κι άλλη δουλειά έως ότου ολοκληρωθεί η αποκατάστασή του. Είχα την ευκαιρία και τη χαρά σήμερα να δω ευρύτερα το μουσείο, όχι απλώς τις μόνιμες και τις περιοδικές εκθέσεις, αλλά και τα εργαστήριά του, τον πλούτο των εργαστηρίων αυτών, την αφοσίωση των ανθρώπων, και ολόκληρη  την εξαιρετικά λεπτή και κοπιώδη διαδικασία που γίνεται, πίσω από το προσκήνιο, θα έλεγα. Οι άνθρωποι εδώ είναι αφοσιωμένοι, και εξαιρετικά ικανοί. Έχουν αναπτύξει ικανότητες, τεχνογνωσία, ευαισθησίες και δυνατότητες, παγκόσμιας εμβέλειας. Είναι τιμή για τη χώρα μας το γεγονός ότι άλλες χώρες μάς ζητούν τέτοιου είδους επιστημονική συνδρομή, όπως –για παράδειγμα- η Κίνα στην οποία ήμουν πρόσφατα. Ταυτόχρονα, όμως, είναι απολύτως λυπηρό στο δημόσιο χώρο όλη αυτή δουλειά να μην γίνεται ευρύτερα γνωστή και να μην αναγνωρίζεται.

Συζητήσαμε  με την κ. Λαγογιάννη το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί η έννοια της «ανοιχτής αποθήκης», ώστε οι επισκέπτες να μην βλέπουν μόνο τη μόνιμη έκθεση και τις περιοδικές,  αλλά  τον πλούτο που κρύβει το μουσείο στα σπλάχνα του, το πόσο σύνθετος είναι ο οργανισμός ενός τέτοιου μουσείου. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, φαίνεται σαν μια «φέτα» από την Πατησίων, αλλά είναι ένας χώρος με τέσσερις ορόφους και δαιδαλώδεις διαδικασίες. Ένας χώρος στον οποίο κάθε γωνιά του αξιοποιείται για να έχουμε το αποτέλεσμα που έχουμε. Υπάρχει, μεταξύ άλλων, και η βιβλιοθήκη από την οποία με τις περίφημες  διαθεσιμότητες  έφυγαν τέσσερις βιβλιοθηκάριοι. Υπάρχουν παντού ελλείψεις. Προσπαθούμε να  κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αναδείξουμε τον πολιτιστικό μας θησαυρό, που πηγαίνει όχι απλώς γενιές επί γενεών αλλά πολιτισμοί επί πολιτισμών «κάτω από τα πόδια μας». Θα μπορούσα να πω, με ένα στοιχείο υπερβολής αλλά όχι τόσο μεγάλης υπερβολής,  ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα μουσείο. Ολόκληρη η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι θησαυρός παγκόσμιας κληρονομιάς. Το Αρχαιολογικό Μουσείο, δεν είναι μόνο ένα από τα 10 καλύτερα στον κόσμο -έχει κερδίσει πρόσφατα το σχετικό διαγωνισμό-  αλλά είναι και το μουσείο που έχει μία εποπτεία στην κίνηση των αρχαιοτήτων σε  άλλα μουσεία, στις επιστροφές σε τοπικά μουσεία, σε μόνιμες εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες. Αλλά, το εντυπωσιακό είναι τα  έγκατα του μουσείου. Δηλαδή, οι αποθήκες, τα εργαστήρια -εργαστήρια  ανάλογα με το υλικό το οποίο πρέπει να υποστεί  την επεξεργασία- τα εργαστήρια φωτογραφίας, οι βιβλιοθήκες κ.λπ.

Πρέπει κάποτε όλοι μας να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε όχι απλώς τους θησαυρούς μας που βλέπουμε, αλλά και τη δουλειά που απαιτείται και την τεχνογνωσία που απαιτείται για να γίνουν οι θησαυροί ορατοί και επισκέψιμοι».

ΤΟ ΑΘΕΑΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΝ «ΚΡΑΤΗΡΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ»

Ο αργυρός «κρατήρας της μάχης» παρουσιάζει την ηρωική μάχη δύο αντίπαλων ομάδων πολεμιστών πάνω από έναν πεσμένο οπλίτη. Αναδύθηκε από τις αποθήκες στο πλαίσιο της επιτυχημένης δράσης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, «Αθέατο Μουσείο», που προβάλλει κάθε δύο μήνες επιλεγμένες αρχαιότητες, τις παρουσιάζει στους επισκέπτες και ξεδιπλώνει την αφήγηση της άγνωστης ιστορίας του.

Στις 7 και 28 Αυγούστου και στις 16 και 25 Σεπτεμβρίου, ώρα 13.00, αρχαιολόγοι του μουσείου θα υποδεχθούν τους επισκέπτες στο χώρο της έκθεσης και θα συνομιλήσουν μαζί τους για τον αργυρό κρατήρα και τα πλούσια ταφικά δώρα ενός πρίγκιπα του πρώιμου Μυκηναϊκού κόσμου που έζησε βίο μικρό με μεγάλες προσδοκίες.

Για την παρακολούθηση της παρουσίασης είναι απαραίτητη η προμήθεια εισιτηρίου και η  δήλωση συμμετοχής κατά την προσέλευση. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τηλ. Επικοινωνίας: 213 214 4891

 
Ημερολόγιο
Εκδηλώσεις
    ​​​​